Ferran Blanco, copresident del grup de treball de Vida inclusiva de l’EASPD
El responsable de l’Àrea de Projectes i Desenvolupament de Support-Girona, Ferran Blanco, ha estat nomenat Member Fora de Vida Inclusiva de l’Associació Europea de Proveïdors de Serveis per a Persones amb Discapacitat (EASPD).
Aquest grup de treball es dedica a desenvolupar estratègies i accions pràctiques per a la implementació de l'article 19 de la CDPD. Analitza, recull i comparteix models de bones pràctiques en desinstitucionalització i vida independent, alhora que dona suport a l’elaboració d’instruments i recomanacions estratègiques i polítiques sobre aquest àmbit. Ho fa en coordinació amb els altres grups de treball de l’EASPD i adreçant-se tant a les autoritats dels Estats Membres com al conjunt de la UE.
L’EASPD és una plataforma europea no governamental i sense ànim de lucre que agrupa més de 20.000 proveïdors de serveis socials i de salut per a persones amb discapacitat. Treballa en matèria de continguts relacionats amb l’aplicació de la Convenció internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat. Des del juny de 2018, Support-Girona és membre del seu Consell d’Administració i des del 16 d’octubre, el Member Forum de Vida Inclusiva a través de la figura del director de la Fundació, Josep Maria Solé.